maandag 15 juli 2013

aalbessen!

In een vorig berichtje schreef ik al over mijn aalbessenstruik die volop in bloei stond (zie ook hier).

Nou, de belofte werd waar gemaakt, kijk maar:


rode aalbessen
















Deze rode aalbessen komen van de struik die in het vorig berichtje op de foto stond. Er zitten er nu nog heel veel aan, trouwens.

Deze witte bessen komen van een andere struik (logisch, toch):

witte aalbessen

















Omdat ikzelf zoveel bessen niet op kan, heb ik er gisteren bessensap van gemaakt. Ik heb de bessen gewassen en met het aanhangend water laten koken tot de besjes open barsten. Daarna door een zeef halen (met de achterkant van een lepel goed door de zeef drukken, zodat al het sap eruit komt) en dan in diepvriesbakjes doen. Zo heb ik later in het jaar lekker aalbessensap voor bijvoorbeeld in de yoghurt. Het ziet er dan zo uit, lekker toch?

aalbessensap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten