donderdag 2 oktober 2014

alvast aan de slag

Na de overname van de tuin afgelopen zaterdag, ben ik maar direct aan de slag gegaan op het moestuingedeelte. Er zat aardig wat onkruid in, dus dat heb ik verwijderd. 

vóór het wieden

Dit keer heb ik het nog met de hand gedaan, vooral ook om te zien wat voor aarde ik heb en wat voor soort onkruid er groeit, maar de volgende keer kan ik er gewoon een schoffeltje doorheen halen. Het is namelijk heerlijke losse grond. 

na het wieden

Ik zal de grond wel moeten verbeteren, want ik denk niet dat de groentenplanten uit deze grond voldoende voedingsstoffen kunnen halen. Het verbeteren van de grond is voor een volgende keer. 


3 opmerkingen:

  1. Wat een uitdaging, een nieuwe tuin! Mooi plekje!! Het lijkt me vooral zand. Dat is makkelijk te bewerken, maar er mag een flinke vracht compost bij. En als je hebt wat mest. Succes met er vruchtbare aarde van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Clarien. Ik las op jouw blog dat jouw tuin ook vooral zand was. Ik haal veel informatie en inspiratie uit jouw blog. Ik zal binnenkort foto's van mijn huidige compostbakken maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met je tuin! Gaat vast helemaal goedkomen.

    BeantwoordenVerwijderen