maandag 17 november 2014

bloembollen, winterrogge en knoflook

Twee weken geleden is de bestelling voor winterrogge, knoflook en bollen binnengekomen.

De bollen komen langs de linkerkant van mijn tuin, die ik onlangs onkruidvrij heb gemaakt:

vóór

en ná

Het lijkt me gezellig om daar een mooi bloemenperk van te maken. Maar de planten mogen niet te diep wortelen, want er loopt een waterleiding precies onder dit stukje. Voorjaarsbloeiende bollen lijken me dan wel geschikt. Dan kan ik in het voorjaar ook af en toe een bosje tulpen mee naar huis nemen. Gezellig!

Van de winterrogge heb ik veel te veel besteld, we zullen maar zeggen dat ik enorm enthousiast was toen ik de bestelling deed....In ieder geval: er is 5kg afgeleverd en dat is genoeg voor 200m2. Het stuk waar het bij mij op moet komen, is ca. 25 m2. Nou ja, volgend jaar (en de komende jaren) nog maar eens zaaien, dan. Of: als iemand nog interesse heeft. laat het maar even weten. Dan kan ik je wat zaad opsturen. Officieel kan je winterrogge t/m oktober zaaien, maar met het zachte weer van de afgelopen tijd, kan november vast ook nog wel.

De knoflooktenen ga ik vooralsnog in potten zetten, omdat ik nog bezig ben om de grond te bewerken. In potten kunnen ze voorlopig even vooruit en van het voorjaar kan ik ze dan in de volle grond uitplanten. Moet goedkomen!


1 opmerking:

  1. Zo dat ziet er netjes uit, dat stukje waar je bloembollen zet, kun je ook wat knoflook tussen zetten, die hoeft ook niet diep. Ik had ook rogge gezaaid en teveel gekocht ook...maar komt nog niks van op :( ben benieuwd.....

    BeantwoordenVerwijderen