woensdag 25 februari 2015

buurmans Eeuwig Moes

De buurman op de tuin heeft op de grens met mijn tuin, 2 planten Eeuwig Moes staan. Een mooi (kool)gewas, dat eigenlijk een vaste plant is. De naam geeft niet aan dat de plant zelf het eeuwige leven heeft, maar verwijst naar de vermeerderingstechniek: door de bladeren van de plant als stekken te gebruiken, leidt dit tot een eeuwigdurende vermeerdering (bron: De Oerakker). Je kunt van Eeuwig Moes al vroeg in het voorjaar oogsten.

Ik zag de planten van de buurman en ik zag dat daar al (of: nog) flink van geoogst wordt (maar niet door buurman zelf):


Gelukkig komen er ook alweer genoeg jonge bladeren aan, dus buurman zal dit voorjaar ook zelf nog wel kunnen oogsten.

Ikzelf heb ook zaden voor Eeuwig Moes, die vanaf maart/april gezaaid gaan worden. Ik zaai ze eerst in potjes met gewone potgrond en als de planten stevig genoeg zijn, gaan ze naar hun uiteindelijke bestemming. Dan kan ik vanaf deze zomer ook Eeuwig Moes oogsten, lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten