vrijdag 6 maart 2015

tv kijken

Even een kort berichtje tussendoor. Vanavond begint weer een nieuwe serie van Gardener's World op BBC2. Het start om 21.30 uur en duurt tot 22.00 uur. Lekker een half uurtje genieten van het Engelse tuinenthousiasme. Het mag duidelijk zijn: ik vind dat een heerlijk programma waar ik altijd voor thuis blijf!

Monty Don, presentator van "Gardener's World"


Dan is er vanaf volgende week een nieuw tuinprogramma op NPO1, gebaseerd op het Engelse "Allotment Challenge", ook alweer zo'n programma wat ik graag kijk.

Een aantal mensen krijgt een tuin toegewezen en elke week zijn er opdrachten die ze moeten vervullen. De wedstrijden bestaan uit 3 onderdelen. Het eerste onderdeel gaat over het opkweken van groenten. De deelnemers moeten dan bijvoorbeeld 4 gelijke aardappels presenteren, die door een jury beoordeeld worden. Daarnaast moet er met zelfgekweekte bloemen een bloemstuk gemaakt worden en als laatste moet er gekookt worden met groenten en fruit van de tuin. Wat ik vooral leuk vind aan dit programma, is om te zien dat iedereen op zijn eigen manier tuiniert. Vanaf 12 maart om 20.30 uur bij NPO1, "Van Hollandse Bodem".

1 opmerking:

  1. Bij hollandse versie hebben ze geen bloemen, alleen groente en koken...ik ga zeker kijken, kei leuk!

    BeantwoordenVerwijderen