zaterdag 11 april 2015

witte lupine, het vervolg

De zaadjes van de witte lupine, waar ik hier al over schreef, waren snel aangekomen. Clarien had 't maar druk met het versturen van de zaden!

Uiteindelijk was ik er dan toch aan toegekomen om ze te gaan zaaien. Op 30 maart heb ik ze in een bakje water laten voorweken. De zaden zogen zich helemaal vol met water, waardoor ze een heel stuk groter werden, en zelfs al worteltjes kregen. Wauw, wat een kiemkracht!



Op 2 april gingen de zaden in een potje met wat zaai- en stekgrond. Deze grond is wat luchtiger dan gewone potgrond. Er zit niet heel veel voedingsstof in, maar dat is ook niet nodig. Als er teveel voedingsstoffen in de aarde zitten, dan kunnen de tere worteltjes verbranden.

Zie je het zaadje zitten, daar helemaal onderin?



Nu is het afwachten wanneer de plantjes opkomen.....(had ik al gezegd dat ik altijd heel ongeduldig ben?). Als de kiemplantjes groot genoeg zijn, gaan ze verder in een potje met potgrond met genoeg voedingsstoffen. Daar mogen ze dan even verder groeien voordat ze de volle grond in gaan.
Wordt weer vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten