maandag 18 mei 2015

aardappelveldje

Ik heb een kwart van mijn moestuintje bestemd voor de aardappels. Zo lekker, een pureetje of patatjes van eigen bodem!!

Ik kocht bij de Lidl een zakje van 8 pootaardappels "Eigenheimer", voor weinig geld. Eigenlijk vooral als test om te zien of het wat zou kunnen zijn, pootgoed zo bij de supermarkt vandaan.

En verder kocht ik nog een kilo pootaardappels "Bildtstar" bij het tuincentrum.

Ze werden allemaal gepoot, de Eigenheimers een paar weken eerder dan de Bildtstar, dat kun je goed zien, links de Eigenheimers, rechts een paar Bildtstarplantjes.

stand van zaken op 13 mei 2015

Het hele veldje zag er zó uit:


Hier en daar een aardappelplant, voor de rest vooral onkruid. Na een uurtje werken had ik toch al resultaat: nog steeds hier en daar een aardappelplant, maar geen onkruid meer!


Daarna heb ik de Bildtstars nog aangeaard en dan ziet het er toch weer heel anders uit: opeens niet meer hier en daar een aardappelplant, maar rijen met aardappelplanten. De Eigenheimer was al zo groot, dat ik die niet meer heb aangeaard.


Als de planten weer ruim boven de grond komen, dan zal ik ze nog een keertje aanaarden. Des te meer aardappels kunnen we over een tijdje oogsten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten