vrijdag 9 december 2016

doelen december

Een hardnekkig (griep-)virus heeft me al een tijdje in zijn greep. Ik ben dus al een paar weken niet op de tuin geweest. Daarom in deze blog alleen maar tekst, en geen foto's, helaas.

Omdat december nogal een drukke maand voor mij is, met verjaardagen, Kerst en Oud & Nieuw, heb ik mezelf voor deze maand maar 1 doel gesteld: de appelboom snoeien.

De boom is al een paar jaar niet gesnoeid en dat is nu écht hard nodig. De volgende keer zal ik een foto plaatsen van deze boom, die ook half over mijn kas heen groeit. Dat is natuurlijk helemaal niet handig!

Ik heb trouwens geen idee wat voor appelboom het is. Ik weet alleen dat het moesappels (of zoals dochterlief zegt: appeltaartappels!) zijn, en geen handappels. Dit jaar hadden we een goede oogst van 2 volle emmers en een kistje vol. Er zijn ca. 10 appeltaarten gebakken die manlief en dochterlief samen verorbert hebben (ik lust geen appeltaart). Ook is er flink wat appelmoes gemaakt, die nu nog in de vriezer zit.

Kortom: een fijne boom die wel wat onderhoud kan gebruiken. Wordt vervolgd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten