maandag 19 december 2016

update doelen november

In deze blog vertelde ik over de doelen die ik voor november gesteld had.

In de tussentijd heb ik een aantal zaken gedaan:
  • waterleidingen leeg laten lopen. Heb ik gedaan. Het kraantje tussen de hoofdleiding en de kraan in het huisje staat open, evenals de kraan in het huisje. Zo blijft er geen water in de leidingen staan, en is er geen kans meer op bevriezing. Ik vreesde nog even dat ik al te laat zou zijn, omdat het al een paar nachten gevroren had, maar de kraan zag er nog goed uit. 
  • kas opgeruimd. Dat was nog even een project, maar in stappen is het dan toch grotendeels gelukt. Zo ziet de kas er nu uit: 
  • De houten tafel gaat weg, die bleek half verrot te zijn. Daar hebben we dus niets meer aan. De blauwe zeilen gaan de kas uit, ik zal ze opslaan in het huisje. De kerstbomenstandaard gaat naar de Ruilkring of naar de kringloopwinkel. We hebben zelf al jaren een kunstkerstboom, dus deze standaard hebben we niet meer nodig. 
  • De gieters staan voor nu mooi opgesteld, maar die zullen in de loop van het jaar waarschijnlijk ook naar het huisje verdwijnen. 

  • De vloer moet nog uit de kas gesloopt worden, het zijn gewone tuintegels met daarover zeil en matten. Als de vloer eruit is, kan ik de grond gaan bewerken zodat er volgend jaar gewassen gepland kunnen gaan worden. De kas opruimen is dus een meer-maanden-project geworden. Ach, lekker bezig zo!
  • pruimenboom snoeien. In verband met de waarschuwing voor loodglans, zie ook deze blogpost, wordt dit een projectje voor de zomermaanden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten