vrijdag 27 januari 2017

ijsvogels

Als ik een tijdje niet in de tuin bezig kan zijn, zoals met de vorst van de afgelopen 2 weken, maar het is buiten wel lekker weer, dan ga ik graag geocachen. Voor de mensen die dit niet kennen: het is via GPS-coördinaten op zoek naar een "schat". Voor een uitleg over geocaching, zie ook dit youtube-filmpje. 

Zo kan ik toch genieten van het buiten zijn, een beetje in beweging zijn en ik kom op plekken waar ik anders waarschijnlijk nooit zou komen. Een win-win-win situatie dus!

Laatst waren we in Rotterdam gaan geocachen, in het Kralingse Bos. Een aantal geocaches opgepikt en mooie natuur gezien.

paddenstoel met ijsdakje


het uitzicht over de Kralingse Plas

Maar opeens zag Manlief mooi gekleurde vogeltjes op het ijs zitten. Hij heeft snel zijn camera gepakt en zo voorzichtig mogelijk geprobeerd foto's te maken. Helaas vlogen ze al na de eerste foto weg, maar toch: we hebben ze vast kunnen leggen. Wel wat wazig, maar toch herkenbaar.


Het bleek een paartje ijsvogels te zijn. Wat een mooie, felblauwe kleur hebben die beestjes, zeg. Ik was er echt even van onder de indruk. Daarom ga ik zo graag naar buiten, je maakt nog eens wat mee!






2 opmerkingen:

  1. ja leuk he dat geocachen! hebben wij ook gedaan, nu vaak alleen nog op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij geocachen ook ;-) die ijsvogels zijn super gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen