vrijdag 24 februari 2017

voorzaaien

Als ik alle blogs zo eens langs ga, zie ik dat veel mensen al een tijdje geleden aan het zaaien zijn geslagen. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ik (nu al) achterloop. En het is pas februari! De afgelopen dagen/weken heeft het 's nachts, en vaak ook overdag, nog gevroren. Dus ben ik zeker niet te laat met zaaien!

Pepers en tomaten kun je nu prima voorzaaien. Op de vensterbank, boven de verwarming, genieten ze van het vroege voorjaarszonnetje. Genoeg licht en warmte op die plek!


Ik zaaide een paar dagen geleden een aantal pepers en paprika's. Dit zijn allemaal zaden die ik via zadenruil heb gekregen, dus lekker goedkoop!

Ook zaaide ik alvast wat doperwten en peulen voor. Deze hoeven niet in de vensterbank, ze verdragen aardig wat kou. Ze gaan dus gewoon lekker naar buiten!


Op deze pagina, zie de tabjes bovenaan deze weblog, kun je volgen welke rassen ik gezaaid heb (en op welke datum).

peul "Vroege Hendriks". Nog een laagje aarde erop en dan naar buiten!

En zo is voor mij het seizoen dan toch ook begonnen! Nu ga ik natuurlijk elke dag kijken of er al een zaadje gekiemd is en zijn kopje boven de grond uitsteekt...

Kan niet wachten tot het lente is en we ook lekker buiten aan de slag kunnen!






3 opmerkingen:

  1. Ik was er vroeg bij dit jaar, dat is waar. maar je haalt me zo te zien zo in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ben ik vandaag begonnen, vind het zo heerlijk vooruitzicht :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is nog niks voorgezaaid. Dus kalm aan maar ;-) Je kunt beter tuinieren met de seizoenen méé. Dat geeft betere planten. Tuinders die nu zaaien worden later ingehaald door de tuinders die pas in april of mei of zelfs juni gaan zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen