zondag 26 maart 2017

peulen en erwten

Op 22 februari had ik 2 soorten peul en 1 soort doperwt voorgezaaid. De peul "Vroege Hendriks" deed het hartstikke goed en was al lekker aan het groeien. De peul "Grijze roodbloeiende" deed het niet goed; er waren maar 5 plantjes opgekomen.

Ook de doperwt "Kelvedon Wonder" wilde niet goed groeien, ook daarvan waren er maar zo'n 5 plantjes opgekomen.

Maar, toch heb ik die weinige plantjes vandaag uitgeplant. Ik heb er meteen wat in de volle grond bijgezaaid, want met 5 plantjes peulen en 5 plantjes erwten kan je geen gezin onderhouden. Ze lekker in een tunneltje gezet en ik hoop maar dat het nog wat wordt.

doorkijkje in tunnel: niet veel plantjes te zien...


De peulen "Vroege Hendriks" heb ik allemaal uitgeplant, maar dan zonder tunneltje. Deze planten zijn sterk genoeg. Wel meteen een gaaswerk erachter gezet, dan kunnen ze lekker richting de zon klimmen.

peul "Vroege Hendriks"


Als de vogeltjes er verder van af blijven, kunnen we over 2 maanden lekker genieten van verse peultjes. Lekker bij worteltjes...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten